Advokatfirmaet Linda Andersen

Erfaring og faglighed er lig med kvalitet

Vi er et veletableret advokatfirma som har eksisteret i mere end 12 år hvor samme team  har håndteret mere end 18.000 sager. Det taler for sig selv

Advokatfirmaet Linda Andersen

Specialister i fast ejendom

Med en erfaren advokat ved din side sikrer du dig en fagkyndig rådgiver som fuldt ud forstår de juridiske begreber og aspekter i din sag. Uddannet advokat og ejendomsmægler og medlem af advokatsamfundet – din sikkerhed for kvalitet.

Find svar på dine spørgsmål

Er du i tvivl om bestanddelene af et skøde, eller vil du gerne vide mere om din forventede ventetid på sagsbehandling hos os? Vi har samlet svar på nogle af de hyppigste spørgsmål, vi modtager hos Advokat Linda Andersen. Kan du ikke få afklaring på dit tvivlsspørgsmål på denne side, er du naturligvis også velkommen til at kontakte os på telefon 70 88 56 24.

Hvordan udformes et skilsmisseskøde?

Hos Advokat Linda Andersen tilbyder vi at udarbejde og tinglyse skilsmisseskøder hurtigt og effektivt. Det indebærer, at vi bl.a. varetager korrespondencer med retten, pengeinstitutter samt den anden parts eventuelle advokat, foruden at vi naturligvis sørger for selve udarbejdelsen og tinglysningen af skødet. Det er relevant, hvis den ene skal overtage jeres fælles ejendom. I undgår nemlig at betale den variable afgift på 0,6% af ejendommens afgift, og I skal blot betale en afgift til staten på 1.750,00 kr. i forbindelse med tinglysningen. Læs meget mere om skilsmisseskøder her.

Hvad er berigtigelse af en ejendomshandel?

Berigtigelse af en ejendomshandel er din garanti - og dokumentation - for, at den pågældende handel er gennemført under de aftalte vilkår. Derfor er berigtigelsen ofte relevant i forbindelse med udarbejdelse af et skøde samt en refusionsopgørelse. Hos Advokat Linda Andersen har vi lang erfaring i branchen, hvilket gør os i stand til at identificere eventuelle fejl i aftalens overholdelse, således vi kan berigtige ejendomshandelen effektivt. Med en berigtigelse har du efterfølgende dokumentation for, at aftalen er overholdt efter pågældende vilkår. Du kan derfor anse berigtigelsen som en kvittering for overtagelsen. Vil du læse mere om vores berigtigelse af ejendomshandler, kan du klikke her.

Hvordan udarbejdes pantebrev og ejerpantebrev?

Et lån ydet mod sikkerhed i fast ejendom kaldes et pantebrev. Ejeren stiller altså sin ejendom som sikkerhed over for långiveren, som kaldes panthaver. Det gør panthaveren i stand til at begære tvangsauktion over ejendommen uden at skulle foretage udlæg først. Hvis ejeren af en fast ejendom derimod reserverer pant i sin ejendom og ejeren underpantsætter dette til en långiver - f.eks. til sin bank - kaldes dette et ejerpantebrev. Ejerpantebreve fungerer som sikkerhed for et lån hos et pengeinstitut med tinglyst prioriteringsstilling. Dog indebærer det ikke pligt til forrentning eller afdrag på det lånte beløb. Kontakt os, hvis du vil høre mere om pantebreve

Hvornår har du brug for mortifikation af et pantebrev?

Langt de fleste boligkøbere skal optage lån i forbindelse med boligkøb, da de ikke har mulighed for at betale boligen kontant. Det sker typisk som realkreditlån - ofte suppleret med banklån. I denne forbindelse forudsættes det, at låner giver pant i sin bolig som sikkerhed for tilbagebetaling af lånet til bank eller realkreditinstitut. Pantet stiftes gennem tinglysning af pantebrev. Bortkommer det fysiske pantebrev, kræver det så en mortificering, hvilket kan være en omfattende proces, som omfatter annoncering i Statstidende, indhentelse af attester og erklæringer samt korrespondance til pengeinstitut, Tinglysningsretten og byretten. Læs meget mere om vores tilbud om mortifikation af pantebreve og ejerpantebreve her.

Har jeg brug for en advokat, når jeg køber på tvangsauktion?

Du er ikke forpligtet til at være repræsenteret af en advokat, boligadvokat- eller anden form for rådgiver - i forbindelse med en tvangsauktion. Dog er det særdeles anbefalelsesværdigt at kontakte en advokat, således de mange regler og procedurer, der kendetegner sådan en proces, overholdes i overensstemmelse med gældende lov. Det gælder også til selve auktionen, hvor der er krav til sikkerhedsstillelse mv. Hos Advokat Linda Andersen har vi mange års erfaring med udarbejdelse og tinglysning af auktionsskøder. Du kan læse meget mere om de mange fordele ved at være repræsenteret af en advokat, når du køber på tvangsauktion, her.

Hvor lang ventetid er der på sagsbehandlingen ved Advokat Linda Andersen?

Hos Advokat Linda Andersen tilbyder vi særlig hurtig påbegyndelse af sagsbehandlinger. Vi forstår, at vores kunder ikke ønsker forstyrrende og irriterende ventetid, hvorfor vi hurtigt og gennemskueligt behandler vores sager. Opstart kan ske inden for ganske få timer, efter vi har modtaget alle informationer. Vi udarbejder indledningsvist et udkast, der kortlægger vores tanker om det videre forløb. Ønsker du at blive ringet op af en af vores dygtige medarbejdere, tilbyder vi at ringe til dig inden for 24 timer efter udfyldning af formularen, som du kan finde øverst på siden. Selvom vi tilbyder hurtig behandling, går vi naturligvis aldrig på kompromis med kvaliteten i vores arbejde. Du kan naturligvis også kontakte os.

Hvad er forskellen på en købsaftale og et skøde?

Et skøde er - kort sagt - en kortere version af en købsaftale, og skødet indeholder derfor kun de væsentligste informationer derfra. Den fulde købsaftale indeholder oplysninger om en aftale indgået mellem køber og sælger omkring fast ejendom - heriblandt handlens parter, gældende vilkår, særlige aftaler, eventuelle forbehold, medfølgende inventar osv. Skødet registrerer det gældende ejerskifte i tingbogen. Mange af de aftalevilkår, der indgår i købsaftalen er derfor ikke inkluderet i skødet. Du kan læse mere om vores udarbejdelse og tinglysning af skøder her.

Hvad indeholder en købsaftale?

En købsaftale er et dokument, der indeholder en række informationer om en aftale mellem en køber og sælger af fast ejendom. I købsaftalen finder man bl.a. oplysninger omkring aftalens parter, aftalens omfang og de gældende vilkår samt eventuelle forbehold. Derudover indgår informationer om købesum, overtagelsesdato, medfølgende inventar og lignende. Med andre ord er købsaftalen altså den fuldstændige opsummering af aftalens omfang og indhold. Hos Advokat Linda Andersen tilbyder vi at udarbejde eller berigtige købsaftaler til en yderst konkurrencedygtig pris. Vi kontakter dig inden for 24 timer efter henvendelse, og vi behandler endvidere alle dine informationer i overensstemmelse med persondataforordningen.

Hvornår har i mit dokument klar?

Dit dokument kan teknisk set være klar inden for tre dage. Så snart du kontakter os, ringer vi dig op og sammen drøfter dine behov. Herefter modtager du et tilbud fra os på mail. Så snart tilbuddet er accepteret, og vi har de fornødne informationer, går vi I gang. Indenfor tre dage modtager du et udkast til dokumentet, som vi efterfølgende går igennem på et telefonmøde. Under den telefoniske samtale kan du få svar på eventuelle spørgsmål.

Hvornår er mit dokument gyldigt?

Ægtepagter og fremtidsfuldmagter er først gyldige når disse er tinglyst. En samejeoverenskomst er gyldig så snart du har modtaget dokumentet og dokumentet er underskrevet af parterne. En samejeoverensomst kan tillige tinglyses på den omhandlende ejendom som en sikkerhed. Testamenter skal underskrives ved notar eller med to vitterlighedsvidner, før det kan erklæres gyldigt.

Kan jeg komme med tilføjelser/ændringer til dokumentet?

Naturligvis. Du kan altid komme med bemærkninger, spørgsmål eller tilføjelser, hvis du har nogle. Dokumentet og vores arbejde er ikke færdig førend du enig i det fremsendte. Det er vores ansvar, at dokumentet er juridisk korrekt og at du forstår virkningerne af dokumentet.

Fik du ikke svar på dit spørgsmål?

Såfremt du har yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os. Det kan gøres på telefon:70 20 28 06 eller send en mail til: la@advla.dk

Kontakt os her

Holdet bag Advokatfirmaet Linda Andersen

Linda Andersen

Advokat

la@advla.dk

Mona Andersen

Sagsbehandler

ma@advla.dk

Nana Andersen

Daglig leder

na@advla.dk

Tina Behrend

Advokatsekretær

tb@advla.dk

Klara Andersen

Studerende

adm@advla.dk

Anna Khodjayan

Studerende

adm@advla.dk

Hos Advokatfirmaet Linda Andersen består vi af et hold af dedikerede medarbejdere som sætter kunden i fokus. Vi sætter en ære i at yde vores kunder kompetent og hurtig service til deres fulde tilfredshed. Dette sker ved effektiv behandling af din sag samt med engagement og højt humør.

Vi beskæftiger os ikke med flere forskellige retsområder men fokuserer på det vi brænder for; nemlig fast ejendom og familieret. Vores kunder er dermed sikret specialiseret og engageret rådgivning.

Det handler for os ikke om at være de største; det handler om at være bedst til netop det vi beskæftiger os med.
Medarbejderne hos Advokatfirmaet Linda Andersen har alle været i virksomheden i mange år hvilket bidrager til en god dynamik på kontoret og gør os til et godt team. Hos os startes, og afsluttes sagen altid af samme medarbejder, og det gør kunden altid har kontakt til en rådgiver som kender sagen.

Vi er realistiske omkring hvor lang tid en opgave tager og dette afspejler naturligvis prisen.
0

Gennemførte bolighandler

0 år

Advokatfirmaet Linda Andersen har eksisteret i

0

Tilfredse klienter