Gennemgang af købsaftalen, kr. 6.995,00
Vi er et veletableret advokatfirma som har eksisteret i mere end 12 år hvor samme team har håndteret mere end 18.000 sager. Det taler for sig selv. Skal vi også hjælpe dig?
Advokatfirmaet Linda Andersen
Specialister i fast ejendom
Med en erfaren advokat ved din side sikrer du dig en fagkyndig rådgiver som fuldt ud forstår de juridiske begreber og aspekter i din sag. Uddannet advokat og ejendomsmægler og medlem af advokatsamfundet – din sikkerhed for kvalitet.
Når du selv har mod på at gennemgå berigtigelsen.
I nogle tilfælde står ejendomsmægleren for berigtigelsen. Det vil sige at mægler udarbejder skødet og refusionsopgørelsen. Vil du selv sikre, at alt er klar til din overtagelse af ejendommen, og ønsker du kun gennemgang af handlens dokumenter hjælper vi dig gerne hermed.
Når vi har gennemgået købsaftalen samt alle handlens dokumenter holder vi et møde med dig hvor vi gennemgår materialet og eventuelle forbehold der skal tages førend handlen kan blive endelig. Herefter godkender vi handlen overfor mægler og koordinerer med jeres bank. Kort sagt sørger vi for, at du ikke går ind i handlen på et uoplyst grundlag og sikrer at du ikke er i tvivl om noget i forbindelse med handlen.
Vi vil naturligvis gerne være med dig hele vejen, men måske du selv har helt styr på dialogen med mægler omkring berigtigelsen og kun ønsker vi sikrer du ikke køber “katten i sækken”.
Vi sørger for:
- Gennemgang af handlens dokumenter.
- Køberrådgivningsmøde - enten pr. telefon eller på vores kontor.
- Korrespondance med mægler, køber og sælgers pengeinstitutter samt eventuel sælgeradvokat.
- Godkendelse over for mægler, evt. med forbehold.
- Sikrer at alle forbehold og handlens betingelser i øvrigt opfyldes.
- Du står selv for dialogen med mægler omkring skødet.
- Du står selv for dialogen med mægler omkring refusionsopgørelse.
- Du står selv for afslutning af handlen i sin helhed.
- Ønsker du vi står for dialogen med mægler omkring berigtigelse så læs mere her.
Kontakt os her
Hos Advokatfirmaet Linda Andersen er du sikret:
- Samme rådgiver gennem hele forløbet.
- Sikker handel med ansvarsforsikret advokat.
- Altid fast pris uden overraskelser.
- Erfaren boligadvokat og ejendomsmægler
- Vi er i gang med din sag indenfor kort tid.
Med rådgivning hos en advokat og ejendomsmægler der er særlig specialiseret i bolighandel er du sikker på, at få den bedste køberoplevelse.
Kontakt os for en gratis uforpligtende samtale.
Holdet bag Advokatfirmaet Linda Andersen
Linda Andersen
Advokat
la@advla.dk
Mona Andersen
Sagsbehandler
ma@advla.dk
Nana Andersen
Daglig leder
na@advla.dk
Tina Behrend
Advokatsekretær
tb@advla.dk
Klara Andersen
Studerende
adm@advla.dk
Anna Khodjayan
Studerende
adm@advla.dk
Vi beskæftiger os ikke med flere forskellige retsområder men fokuserer på det vi brænder for; nemlig fast ejendom og familieret. Vores kunder er dermed sikret specialiseret og engageret rådgivning.
Det handler for os ikke om at være de største; det handler om at være bedst til netop det vi beskæftiger os med.
Vi er realistiske omkring hvor lang tid en opgave tager og dette afspejler naturligvis prisen.
Gennemgang af købsaftalen + dokumenter, kr. 6.995,00
Er du i tvivl - kontakt os her. Du er også velkommen til at ringe på 70202806
Køberrådgivning, boligrådgivning, købsgennemgang og komplet køberrådgivning.
Kært barn har mange navne, og det kan være forvirrende for dig som boligkøber at finde ud af hvad du i virkeligheden har brug for. Hos Advokatfirmaet Linda Andersen har vi derfor gjort det meget enkelt og helt gennemsigtig.
Når du køber din bolig, kan du vælge at få gennemgået handlens og ejendommens dokumenter således du som køber er sikker på, at du køber den helt rigtige bolig for dig – dette er køberrådgivning eller boligrådgivning. Hos os er det en komplet gennemgang af handlens dokumenter og alle “step” i forbindelse med handlen du får.
En bolighandel uden overraskelser og en bolighandel uden uforudsete omkostninger.
Kontakt os i dag for en drøftelse af din sag.
Forløbet i en ejendomshandel
Når handlen er godkendt, skal handlen berigtiges med tinglysning af skøde og udarbejdelse af refusionsopgørelse. I nogle handler sørger du som køber for skøde og refusionsopgørelse, og i andre handler sørger ejendomsmægler herfor på vegne af sælger. I forbindelse med berigtigelsen er en del korrespondance, frister der skal overholdes, dokumentation der skal fremsendes og meget mere. Vi kan godt lide glade og tilfredse kunder, og derfor synes vi også det vigtig at vi er med til den berigtigende del af handlen så du som køber alene, skal glæde dig over dit boligkøb, men ønsker du selv at stå for denne del vil vi naturligvis alligevel godt assistere med selve rådgivningen og gennemgangen.
Køberrådgivning.
Ved en ejendomshandel skal køber sørge for at undersøge det egentlige indhold af købsaftalen, fx miljøforhold, nedgravede olietanke, jordforurening, fortrydelsesretten, tilstandsrapporten, energimærkning, ejerskifteforsikring, hvilke byrder, der er pålagt boligen m.v.
Du skal derfor som køber sørge for at få indsat et rådgivningsforbehold, så vi kan gennemgå handelsvilkårene i forbindelse med berigtigelsen og sikre, at du er opmærksom på alle forhold i købsaftalen.
Skulle det vise sig, at der er forhold, som du ikke har været opmærksom på ved underskrivning af købsaftalen og dette har betydning for dig, kan du frit trække handlen tilbage uden at skulle betale 1 % af købesummen i erstatning til sælger.
Når handlen er godkendt vil mægler forestå berigtigelsen. Berigtigelse indeholder udarbejdelse af skøde og refusionsopgørelse samt debitorskifte af evt. sikkerhed til ejerforeningen. Vi vil gennemgå og godkende berigtigelsen.
Hvilken funktion har skødet?
Det er når købsaftalen er underskrevet, at handlen er endelig. Herefter skal der udarbejdes et skøde, hvilket sker elektronisk.
På skødet fremgår grundlæggende oplysninger om handlen.
- Den offentlige ejendomsvurdering.
- Ejendommens adresse.
- Overtagelsesdagen.
- Navne på sælger og køber.
- Købesum.
- Pantehæftelser.
- Byrder og servitutter.
Skødets funktion er at vise omverdenen, hvem ejendommens retmæssige ejer er. Køberen får desuden beskyttelse fra tidligere ejeres eventuelle kreditorer og anden retsforfølgning fra den dag, dokumentet er anmeldt til tinglysningsretten.
Hvad er en refusionsopgørelse?
Når man køber/sælger en ejendom aflæses forbrugsmålere m.v. Sælger betaler for tiden indtil overtagelsesdagen, og køber betaler forbrug fra overtagelsesdagen.
Hvis man eksempelvis køber en ejendom med overtagelses den 1. september, vil sælger normalt have betalt ejendomsskat fra 1. juli til 31. december, i henhold til opkrævning på ejendomsskattebilletten.
Da køber skal betale ejendomskat fra overtagelsesdagen, skal køber over refusionsopgørelsen refundere sælger for perioden 1. september til 31. december. Der er normalt også andre poster, som reguleres over refusionsopgørelsen.
Forbrugsafgifter afregnes enten direkte med værkerne eller skal refunderes over refusionsopgørelsen – f.eks. hvis sælger har betalt et a conto beløb til varmeværket.
Idet sælger, for at slippe for sit almindelige 10 årig sælgeransvar for mangler, skal tilbyde at betale halvdelen af ejerskifteforsikringspræmien skal også denne med på refusionsopgørelsen.
Evt. sikkerhed til ejerforeningen.
Ejerforeningers pantesikkerhed etableres i praksis i form af ejerpantebreve, skadesløsbreve, pantstiftende vedtægter eller pantstiftende skøder. Pantsikkerheden er en garanti for at fællesudgifterne bliver dækket ved en eventuel tvangsauktion.
Ved salg af ejerlejligheder retter ejendomsmægleren sædvanligvis henvendelse til ejerforeningens administrator, hvor der blandt andet spørges om forhøjelse/ etablering af pantesikkerhed.
Såfremt ejerforeningen benytter ejerpantebreve eller skadesløsbreve, skal der udfærdiges en digital allonge til pantebrevet. Allongen skal som udgangspunkt udfærdiges og ekspederes af den berigtigende rådgiver.
Panterettens størrelse bør mindst svare til 1 års fællesbidrag, varmebidrag m.v. og på grund af prisudviklingen vil der med tiden opstå behov for at forhøje. Desuden kan køber og sælger have aftalt, at yderligere beløb reguleres efter handlen.
Der er relativ megen “teknik” forbundet med udarbejdelse af ovennævnte opgørelser. Derfor lader de fleste parter i en ejendomshandel sig også repræsentere af en professionel rådgiver for på den måde blandt andet at sikre sig, at opgørelserne udarbejdes korrekt.