Vi sørger for det hele, herunder for kun kr. 6.995,00:
- Gennemgang af handlens dokumenter.
- Boligrådgivningsmøde - enten pr. telefon eller på vores kontor.
- Korrespondance med mægler, køber og sælgers pengeinstitutter samt eventuel sælgeradvokat.
- Godkendelse over for mægler. Evt. med forbehold.
- Sikrer at alle forbehold og handlens betingelser i øvrigt opfyldes.
- Udarbejdelse af skøde.
- Tinglysning af skøde.
- Udarbejdelse af refusionsopgørelse.
- Afslutning af handlen.
Det siger vores tidligere klienter
Trust
Hvorfor har du brug for boligrådgivning fra en boligadvokat?
En bolighandel er en stor beslutning og der er mange ting du skal holde styr på. Med en boligadvokat ved din side sikrer du dig en fagkyndig rådgiver som fuldt ud forstår de juridiske begreber og aspekter i din bolighandel, og samtidig en torvholder gennem hele din bolighandels forløb.
Derudover varetager en boligadvokat dine interesser, hvor en ejendoms-mægler varetager sælgers interesse. En boligadvokat hjælper dig med at gennemføre din bolighandel på dine betingelser. På denne måde sikrer du alle forhold i handlen og alle forhold omkring ejendommen lever op til din drømmebolig. Hos Advokatfirmaet Linda Andersen er vi med fra start til slut, og hjælper dig trygt og sikkert gennem din bolighandel.
Læs mere om rådgivning fra en boligadvokat samt hent vores gratis købervejledning her.
Hos Advokatfirmaet Linda Andersen er du sikret:
- Samme boligrådgiver gennem hele forløbet.
- Sikker handel med ansvarsforsikret advokat.
- Altid fast pris uden overraskelser.
- Erfaren boligadvokat og ejendomsmægler.
- Vi er i gang med din sag indenfor kort tid.
Med rådgivning hos en advokat og ejendomsmægler, der er særlig specialiseret i bolighandel, er du sikker på, at få den bedste køberoplevelse.
Kontakt os for en gratis uforpligtende samtale.
Erfaring og faglighed.
Som advokater er vi, modsat jurister og andre rådgivere, underlagt nogle helt særlige lovmæssige krav omkring forsikring og ansvar, hvilket giver en helt unik beskyttelse for dig som klient.
Vi har gjort det helt simpelt og tilbyder berigtigelse hvor vi er med dig hele vejen under din bolighandel. Vi slipper ikke handlen undervejs, der kommer ingen tilkøbspakker under forløbet – vi er med fra start til slut til den pris som vi reklamerer med.
Vi har det juridiske overblik, som der skal til og sørger for, at enhver del af handlen gennemføres fejlfrit. Digitalisering gør, at vi kan påtage os sager i hele landet. Kontakt os med det samme og kom godt i gang med din sag.
- Uddannet advokat og ejendomsmægler.
- Fuldt ansvarsforsikret.
- Faste gennemsigtige priser.
- Hurtig sagsbehandling.
- 100 % engageret.
- Kontakt Advokatfirmaet Linda Andersen på telefon 70202806.

Linda Andersen
Advokat og ejendomsmægler
la@advla.dk - 31531150

Mona Andersen
Juridisk sagsbehandler
ma@advla.dk - 31587490

Nana Andersen
Daglig leder og køberrådgiver
na@advla.dk- 28439800

Klara Andersen
Sagsbehandler
ka@advla.dk - 26354200

Anna Khodjayan
Sagsbehandler
adm@advla.dk - 31531150
Kontakt os her
Holdet bag Advokatfirmaet Linda Andersen
Vi beskæftiger os ikke med flere forskellige retsområder men fokuserer på det vi brænder for; nemlig fast ejendom og familieret. Vores kunder er dermed sikret specialiseret og engageret rådgivning.
Det handler for os ikke om at være de største; det handler om at være bedst til netop det vi beskæftiger os med.
Vi er realistiske omkring hvor lang tid en opgave tager og dette afspejler naturligvis prisen.
Vi hjælper også gerne med
Skøde og refusionsopgørelse
- Korrespondance med sagens parter
- Udarbejdelse og tinglysning af skøde
- Udarbejdelse af refusionsopgørelse
- Afslutning af handlen
Bolighandel, formue og arv
- Køberrådgivning
- Handlens berigtigelse
- Udarbejdelse af testamente
- Ægtepagt / Samejeoverenskomst
Testamente
- Møde omkring jeres ønsker og behov
- Udarbejdelse af testamente
- Møde med gennemgang af testamente
- Endeligt testamente fremsendes
Vi anbefaler uvildig byggeteknisk gennemgang
Selvom der foreligger en tilstandsrapport på ejendommen, kan ejendommen gemme på ubehagelige og dyre overraskelser, der ikke fremgår af tilstandsrapporten eller for er forkert beskrevet i tilstandsrapporten.
Tilstandsrapporten, som er blevet udleveret i forbindelse med handlen, beskriver en boligs stand i forhold til andre boliger af samme type og alder. Den beskriver desuden kun skader, som nedsætter bygningens funktion eller værdi nævneværdigt. Det vil sige, at rapporten ikke tager højde for mangler som, efter en byggesagkyndigs mening, ikke anses som værende atypiske eller som kun nedsætter funktionsdygtigheden lidt!
For dig som køber, som evt. slet ikke har forstand på bygninger, er selv de små mangler vel vigtige. Men din egen byggesagkyndig ved din side får du en vurdering at ejendommens stand som den faktisk er og hvilke udgifter du kan forvente i nær fremtid.
Vi anbefaler byggesagkyndig Henrik Rune Jensen da vi har haft ualmindelige gode erfaringer med hans arbejde og meget positive respons fra vores kunder når de har brugt ham. Gå direkte til virksomhedens hjemmeside og book en tid til besigtigelse.
Advokatfirmaet Linda Andersen har ingen økonomisk interesse i, at du vælger en byggeteknisk gennemgang. Vi får ikke henvisningsprovision, deling eller lign. betalinger fra virksomheden. HRJ er 100 % uafhængig af Advokatfirmaet.
Boligrådgivning
Ved en ejendomshandel skal du som køber sørge for at undersøge det egentlige indhold af købsaftalen, fx miljøforhold, nedgravede olietanke, jordforurening, fortrydelsesretten, tilstandsrapporten, energimærkning, ejerskifteforsikring, hvilke byrder, der er pålagt boligen m.v.
Du skal derfor som køber sørge for at få indsat et rådgivningsforbehold, så vi kan hjælpe dig trygt gennem handlen med en professionel boligrådgivning. Vi gennemgår handelsvilkårene og sikre, at du er opmærksom på alle forhold i købsaftalen.
Skulle det vise sig, at der er forhold, som du ikke har været opmærksom på ved underskrivning af købsaftalen og dette har betydning for dig, kan vi frit trække handlen tilbage uden at du skal betale 1 % af købesummen i erstatning til sælger.
Når handlen er godkendt vil mægler i nogle tilfælde forestå berigtigelsen. Såfremt mægler ikke gør dette påtager vi os opgaven som en del af den fulde boligrådgivningspakke.
Berigtigelse indeholder udarbejdelse af skøde og refusionsopgørelse samt debitorskifte af evt. sikkerhed til ejerforeningen*. .
Hvilken funktion har skødet?
På skødet fremgår grundlæggende oplysninger om handlen
- Den offentlige ejendomsvurdering.
- Ejendommens adresse.
- Overtagelsesdagen.
- Navne på sælger og køber.
- Købesum.
- Pantehæftelser.
- Byrder og servitutter.
Skødets funktion er som sagt at vise omverdenen, hvem ejendommens retmæssige ejer er. Køberen får desuden beskyttelse fra tidligere ejeres eventuelle kreditorer og anden retsforfølgning fra den dag, dokumentet er anmeldt til tinglysningsretten.
Hvad er en refusionsopgørelse?
Da køber skal betale ejendomskat fra overtagelsesdagen, skal køber over refusionsopgørelsen refundere sælger for perioden 1. september til 31. december. Der er normalt også andre poster, som reguleres over refusionsopgørelsen.
Forbrugsafgifter afregnes enten direkte med værkerne eller skal refunderes over refusionsopgørelsen – f.eks. hvis sælger har betalt et a conto beløb til varmeværket.
Idet sælger, for at slippe for sit almindelige 10 årig sælgeransvar for mangler, skal tilbyde at betale halvdelen af ejerskifteforsikringspræmien skal også denne med på refusionsopgørelsen.
Sikkerhed til ejerforeningen
Ejerforeningers pantesikkerhed etableres i praksis i form af ejerpantebreve, skadesløsbreve, pantstiftende vedtægter eller pantstiftende skøder. Pantsikkerheden er en garanti for at fællesudgifterne bliver dækket ved en eventuel tvangsauktion.
Ved salg af ejerlejligheder retter ejendomsmægleren sædvanligvis henvendelse til ejerforeningens administrator, hvor der blandt andet spørges om forhøjelse/ etablering af pantesikkerhed.
Såfremt ejerforeningen benytter ejerpantebreve eller skadesløsbreve, skal der udfærdiges en digital allonge til pantebrevet. Allongen skal som udgangspunkt udfærdiges og ekspederes af den berigtigende rådgiver.
Panterettens størrelse
Panterettens størrelse bør mindst svare til 1 års fællesbidrag, varmebidrag m.v. og på grund af prisudviklingen vil der med tiden opstå behov for at forhøje. Desuden kan køber og sælger have aftalt, at yderligere beløb reguleres efter handlen.
Der er relativ megen “teknik” forbundet med udarbejdelse af ovennævnte opgørelser. Derfor lader de fleste parter i en ejendomshandel sig også repræsentere af en professionel rådgiver for på den måde blandt andet at sikre sig, at opgørelserne udarbejdes korrekt.